Naprzeciw siebie stanęły trzyosobowe drużyny z II LO z Wałbrzycha i VII LO z Wrocławia. Spierali się, czy nauka jest czynnikiem rozwoju Europy, czy też nie. youtube - Debata oksfordzka na festiwalu nauki jest hitem – uważa profesor Piotr Dudziński, pełnomocnik rektora ds. Dolnośląskiego Festiwalu Nauki na Politechnice Wrocławskiej. – Została wprowadzona przez nas trzy lata temu, organizowana jest na wzór debat, które prowadzone są w Oksfordzie od XIX wieku. Krótko mówiąc, to jest miejsce, gdzie można nauczyć się w sposób elegancki dyskutować, różnić się. To taka szkoła różnienia się. - Nasi przeciwnicy reprezentowali bardzo wysoki poziom. Ich wypowiedzi były spójne, było dla nas wysiłkiem szukanie dziury w ich argumentacji – opowiadał Michał Gadowicz z II LO w Wałbrzychu. Adrianna Kulczak, VII LO z Wrocławia: - Wiadomo, że nauka jest bardzo ważna w rozwoju cywilizacji, a my musieliśmy udowodnić, że nie tylko ona. To było trudniej udowodnić. Stosunkiem 406 punktów do 363 wygrał zespół z II LO z Wałbrzycha. Rektor PWr profesor Tadeusz Więckowski: – Przyjemnie się słuchało tej debaty. Młodzież miała fantastyczną wiedzę, zarówno w zakresie osiągnięć naukowych, jak i zagrożeń, które stwarza nauka. Mamy fantastyczną, zdolną młodzież. red Laboratorium Europa czy europejskie targowisko [wideo]: youtube
|