Damian Lempart, student Wydziału Techniczno-Inżynieryjnego PWr, zajął 2. miejsce w kolejnej rundzie Mistrzostw Polski Hour Race, które w ubiegły weekend odbyły się na Torze Poznań. Kierowca wystartował za kierownicą BMW E36 318is w klasie do 2000 cm3 W trakcie piątkowych treningów nasz student zmagał się z awarią układu chłodniczego. Okazało się, że przyczyną przegrzewania się silnika była uszkodzona uszczelka pod głowicą. Po całonocnych naprawach udało się usunąć defekt i kierowca mógł przystąpić do sobotnich kwalifikacji, które przeszedł bez problemów, a kilka godzin później do zawodów. Rywalizację jako pierwszy rozpoczął zmiennik Damiana – Miłosz Matuszyk, który od początku trzymał równe tempo stopniowo przesuwając się w górę stawki. Plany całego zespołu pokrzyżował jednak jeden z zawodników, który wypchał młodego kierowcę poza tor, powodując bardzo długi postój i stratę do pozostałych przeciwników. - Chciał nas wyprzedzić w sekcji, gdzie jest to bardzo trudne do wykonania jakimkolwiek samochodem, a tuż za zakrętem, w którym doszło do zderzenia, była druga najdłuższa prosta na torze Tam nie miałby najmniejszego problemu z minięciem nas – tłumaczył Lempart. - Zachowanie tego kierowcy, który nam przeszkodził, pozostawiam bez komentarza. Po połowie dystansu kierowcy zmienili się podczas obowiązkowego pit stopu i za kierownicę samochodu wsiadł nasz student. Jego zadaniem było podkręcenie tempa i dogonienie całej stawki. Wykorzystał on fakt, że w czasie zmiany, ówczesny lider klasy i jednocześnie główny rywal załogi, zmagał się z awarią w swoim samochodzie, jadąc bardzo wolnym tempem po torze. Ostatecznie Damianowi zabrakło jednego okrążenia, aby odrobić stratę do lidera i linię mety minął jako drugi. – Dowieźliśmy drugie miejsce i wciąż zachowujemy szansę na walkę o tytuł Mistrzów Polski w naszym debiutanckim sezonie – dodał Lempart. Finałowe, czwarte zawody Mistrzostw Polski Hour Race odbędą się 23-25 września również na Torze Poznań. MC
|