Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości

Sprawy studenckie

Drukuj

LEM walczy o KOKOS-a. Zagłosuj na Lekki Motocykl Elektryczny w studenckim konkursie!

25.05.2015 | Aktualizacja: 02.06.2015 16:18

Prezentacja LEM-a na kampusie PWr (fot. I. Szajner)

Studenci z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych zgłosili swój Lekki Motocykl Elektryczny do Konkursu Konstrukcji Studenckich (KOKOS). Mają szansę na zwycięstwo w kategoriach „Zielona Konstrukcja” i „Hit komercyjny”. Walczą też o nagrodę internautów 

KOKOS jest ogólnopolskim konkursem, który ma wyłonić najbardziej utalentowanych konstruktorów spośród studentów polskich uczelni technicznych. „Wiele studenckich wynalazków ląduje w szufladach – NZS nie może na to pozwolić! Naszym celem jest to, aby zostały docenione, zauważone i skomercjalizowane!” – tłumaczy Niezależne Zrzeszenie Studentów, organizator konkursu. 


Studenci przesyłali NZS dokumentację swoich projektów i filmy pokazujące działanie ich wynalazków. Najlepsze wskaże komisja konkursowa złożona z przedstawicieli świata nauki i biznesu inżynieryjnego. Nominuje ona po dziesięć prac w każdej z pięciu kategorii. Ostatnią, szóstą kategorią będzie nominacja internautów. Finałem KOKOS-a ma być weekendowa wystawa prac na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, połączona z wykładami, debatami i spotkaniami przedstawicieli świata techniki i biznesu.

Do konkursu zgłosili się także studenci z politechnicznego Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych, konstruktorzy Lekkiego Motocykla Elektrycznego. Pojazd zwyciężył na międzynarodowych zawodach Smart Moto Challenge 2014 w Barcelonie. Waży 58 kg, a jego zasięg na jednym ładowaniu dochodzi do 70 km. Jest oparty na ramie przestrzennej,  ma regulowane zawieszenie, hydrauliczne hamulce, baterię litowo-jonową i światła ledowe, które zużywają mało energii. Zewnętrzne części motocykla są wykonane z materiałów kompozytowych. Główne części powstały z bardzo cienkich warstw włókna szklanego. Studenci wyposażyli motocykl w szeroki wybór akcesoriów i aplikację mobilną. Można go np. podłączyć do telefonu komórkowego, na którym będą się wyświetlać dane motocykla: prędkość, poziom naładowania baterii, pozycja, nawigacja. Wszystkie dane są też wysyłane na serwer i tam gromadzone, co pozwala na stworzenie statystyki, z której można się dowiedzieć ile osób jeździ na motocyklu, jak została zużyta bateria, jakie są preferencje użytkownika motocykla. Więcej na temat LEM-a tutaj.

Yt

Jego konstruktorami są: Radosław Czahajda, Tomasz Godlewski, Zbigniew Żelazny, Wojciech Pawlak, Paweł Walasek, Gerard Buczyło, Marcin Kurzał, Krzysztof Taraszkiewicz, Noemi Napierała, Karol Łuczak, Adam Surmiak, Tomasz Kuchne, Błażej Kwaśniak, Michał Bocian i Łukasz Pobłocki.

LEM walczy o KOKOS-a w kategoriach „Zielona Konstrukcja” i „Hit komercyjny”. Może zdobyć także nagrodę internautów. W tym ostatnim przypadku o zwycięstwie zadecyduje liczba polubień pod postami dotyczącymi studenckich konstrukcji na oficjalnym facebookowym profilu KOKOS-a. Głosy internatów będą zliczane do 27 maja do godziny 23:59. Na Lekki Motocykl Elektryczny można głosować tutaj.

W czwartek wszystkie zgłoszone studenckie konstrukcje zostaną zaprezentowane na wystawie w Krakowie, a wyniki ich rywalizacji zostaną ogłoszone na gali finałowej.

lucy