Profesor Jan Biliszczuk z Politechniki Wrocławskiej został nagrodzony przez jury konkursu „Polskie drogi XXI”. Uhonorowano w ten sposób jego dorobek zawodowy, który przyczynia się do rozsławiania polskiego mostownictwa w świecie
 Nagroda „Polskie Drogi XXI” to wyróżnienie przyznawane osobom, firmom i instytucjom odnoszącym sukcesy w dziedzinie drogownictwa i mającym znaczący wpływ na rozwój infrastruktury drogowej w Polsce. Przyznają ją wspólnie miesięcznik „Polskie Drogi”, Instytut Badawczy Dróg i Mostów oraz Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa. W tym roku już po raz czternasty. Co roku nagroda jest wręczana podczas otwarcia Międzynarodowych Targów Budownictwa Drogowego Autostrada Polska w Kielcach – czytamy na portalu wrocław.gazeta.pl. Laureaci dostają statuetki tzw. słupa konińskiego. Jego pierwowzór - kamienny słup z XII w. ustawiony w połowie drogi z Kruszwicy do Kalisza - uznawany jest za najstarszy znak drogowy w Polsce. Profesor Jan Biliszczuk od 1972 r. pracuje na Politechnice Wrocławskiej, obecnie na stanowisku profesora zwyczajnego w Zakładzie Mostów Instytutu Inżynierii Lądowej na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego. Pracował też m.in. w warszawskim "Transprojekcie" i Szczecińskim Przedsiębiorstwie Budownictwa Przemysłowego. Jest również współwłaścicielem Zespołu Badawczo-Projektowego "Mosty-Wrocław". Od 1984 r. jest członkiem Sekcji Konstrukcji Betonowych Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN, a w latach 1994—1996 był tam członkiem Zespołu Konstrukcji Drewnianych. W 2002 r. objął funkcję krajowego rzecznika odpowiedzialności zawodowej w Polskiej Izbie Inżynierów Budownictwa. Jest głównym projektantem najdłuższego żelbetowego mostu podwieszonego w Polsce – wybudowanego w 2011 r. Mostu Rędzińskiego we Wrocławiu. lucy
|