Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Drukuj

Matematyka-Reaktywacja kluczem do matury

30.04.2014 | Aktualizacja: 06.06.2014 16:08

(fot. Bartek Sadowski)
10 LAT W UNII EUROPEJSKIEJ. Od października 2009 r. tysiące licealistów korzysta z bezpłatnego kursu e-learningowego z matematyki, przygotowanego przez naukowców z Instytutu Matematyki i Informatyki Politechniki Wrocławskiej. Umożliwia to projekt dofinansowany przez Unię Europejską 
Projekt podzielono na dwa etapy – pierwszy trwał w latach 2010-2013, drugi objął okres od 2011 do 2014 r. 
ue-pwr_1.jpg
W rekrutacji do projektu mogły wziąć udział szkoły ponadgimnazjalne z całej Polski, które zgłaszały uczniów pierwszej klasy liceum bądź pierwszej czy też drugiej klasy technikum. 
– Zależało nam zwłaszcza na tych uczniach, którzy mieszkają w małych miejscowościach i mogą mieć utrudniony dostęp do dodatkowych form wspomagających nauczanie matematyki poza szkolną klasą – mówi doktor Jędrzej Wierzejewski, koordynator projektu. – E-learningowy kurs z matematyki to również pomoc dla tych, których zwyczajnie nie stać na korepetycje z matematyki.
Jak wygląda trzyletnia nauka? Metoda jest prosta: w bazie jest ponad tysiąc typów zadań, zebranych w 14 modułach, które obejmują program nauczania matematyki, obowiązujący w szkołach średnich. Uczniowie rozwiązują zadania umieszczone na portalu internetowym. Jeżeli zrobią błąd, to system ich o tym informuje. Mają też możliwość prześledzenia krok po kroku, jak zadanie powinno być poprawnie rozwiązane. Do dyspozycji jest też część teoretyczna kursu. Materiały wykładowe i ćwiczenia przeplatają się ze sobą w przemyślany sposób, tak by uczeń, który poznaje nowe zagadnienie mógł natychmiast przystąpić do samodzielnej pracy. Umiejętności uczestników kursu są sprawdzane w trakcie e-sprawdzianów, przeprowadzanych w ich szkołach. Wyniki zapisują się w systemie. 
– Jestem pewien, że jeżeli uczeń samodzielnie przepracuje zadania i pozytywnie zaliczy e-sprawdziany, to bez kłopotu zda maturę na poziomie podstawowym – podkreśla dr Wierzejewski.
Po zakończeniu projektu szkoły z całej Polski będą mogły korzystać ze wszystkich materiałów e-learningowego kursu z matematyki.
W całym projekcie wzięło udział 349 szkół, reprezentujących wszystkie województwa w kraju i ponad 13,7 tys. uczniów tych szkół.
Małgorzata Jurkiewicz
**Projekt „Opracowanie i wdrożenie kursu wyrównawczego  z matematyki  z wykorzystaniem technologii informacyjno--komunikacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych”, realizowany pod hasłem „Matematyka-Reaktywacja” jest współfinansowany  z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III „Wysoka jakość systemu oświaty”. Całkowity budżet projektu to ponad 4 mln zł.