Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Drukuj

Po 75 miejsc w gimnazjum i liceum PWr. Rekrutacja trwa!

17.03.2014 | Aktualizacja: 21.03.2014 10:18

(fot. Krzysztof Mazur)

Ruszyły zapisy do Gimnazjum Akademickiego i Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Wrocławskiej. Rekrutacja online potrwa do 30 czerwca


- Powstaną trzy pierwsze klasy gimnazjalne i trzy pierwsze w liceum, każda po 25 osób – mówi Alicja Benzar, dyrektorka Zespołu Szkół Akademickich Politechniki Wrocławskiej. - Nie obowiązują u nas testy kompetencyjne, liczą się oceny na świadectwie, wyniki egzaminów zewnętrznych oraz osiągnięcia w konkursach i olimpiadach. Działamy zgodnie z ustawą o systemie oświaty, zarządzeniem dolnośląskiego kuratora oświaty oraz w oparciu o nasz wewnętrzny regulamin. Na stronach internetowych szkół znajdują się regulaminy rekrutacji, terminarze rekrutacji oraz instrukcja obsługi internetowego systemu rekrutacji.
Zapisy odbywają się drogą elektroniczną pod adresem zsa.pwr.edu.pl. Do internetowego systemu rekrutacji można wejść za pośrednictwem stron www szkół (przycisk „Zapisz się!” w górnym rogu strony). Każdy uczeń otrzymuje swój login, który potem będzie obowiązywał przez cały okres nauki w gimnazjum czy liceum PWr.
- Na stronach www znajdą państwo szczegółową instrukcję obsługi [zakładka Rekrutacja – red.]. System jest bardzo przyjazny i prosty w obsłudze. Wszystko jest wytłumaczone krok po kroku. Nie powinno być żadnych wątpliwości przy wpisywaniu danych. Gdyby się jednak pojawiły, prosimy o kontakt z działem rekrutacji lub sekretariatem szkoły – mówi Alicja Benzar. Dodaje, że w rekrutacji kolejność zgłoszeń nie ma znaczenia.
Wszelkie informacje dotyczące rekrutacji do gimnazjum dostępne są tutaj, do liceum tutaj.
Kalendarz rekrutacji do gimnazjum i liceum PWr:
Od 17 marca 2014 – zapisy w internetowym systemie  rekrutacyjnym (podstawowe dane osobowe kandydata i jego rodziców, informacje o wyborze drugiego języka - niemiecki lub hiszpański, informacje o szczególnych osiągnięciach ucznia - konkursy, olimpiady).
17 marca - 18 czerwca - składanie dokumentów uprawniających do przyjęcia dziecka w pierwszej kolejności w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie rekrutacji zgodnie z § 9  i § 10 Regulaminu Rekrutacji Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego i z § 5 Regulaminu Rekrutacji Gimnazjum Akademickiego.
17 marca - 26 czerwca - składanie podań o przyjęcie do klasy pierwszej gimnazjum bądź liceum.
Od 18 czerwca - uzupełnianie w internetowym systemie rekrutacyjnym informacji dotyczących wyników sprawdzianu szóstoklasisty bądź egzaminu gimnazjalnego.
Od 27 czerwca - uzupełnianie w internetowym systemie rekrutacyjnym informacji dotyczących ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej lub gimnazjum.
Od 27 czerwca do 30 czerwca - składanie w dziale rekrutacji:
- do gimnazjum: informacji dotyczących ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, informacji o indywidualnym toku nauczania, indywidualnym programie nauczania oraz informacji o pracy na rzecz środowiska lub wolontariacie,
- do liceum: kopii świadectwa ukończenia szkoły, kopii zaświadczenia  o wyniku egzaminu  gimnazjalnego oraz innych wymaganych dokumentów.
Do 30 czerwca - możliwość uzupełniania danych w Internetowym Systemie Rekrutacyjnym. Po tym czasie zablokowana zostanie możliwość wpisywania danych.
2 lipca - ogłoszenie na tablicy informacyjnej mieszczącej się w szkole (IV piętro, budynek C-13, Wybrzeże Wyspiańskiego 23-25) listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do gimnazjum i liceum.
Do 7 lipca - złożenie przez kandydatów zakwalifikowanych oryginałów świadectwa ukończenia szkoły.
8 lipca ogłoszenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do gimnazjum i liceum.
Oprac. Iwona Szajner