Robotnicy rozpoczęli przeciąganie lin, po których będzie się poruszała kolejka gondolowa. Zobacz, jak to robią.
Plan jest taki: łódź z liną pilotażową wypłynie ze stacji nr 1 przy ul. Na Grobli i dotrze do stacji nr 2 przy Wybrzeżu Wyspiańskiego. Lina pilotażowa zostanie zamontowana do wyciągarki. Do niej zostanie przymocowana lina główna, która przeciągnięta zostanie na drugą stronę rzeki. Bezpieczeństwo na drodze zapewnia specjalna podpora.
-----
7.58. Na Wybrzeżu Wyspiańskiego stoi już podpora zabezpieczająca ulicę w trakcie przeciągania liny nad jezdnią.

8.06. Pracownicy (przedstawiciel firmy Doppelmayr ze Szwajcarii oraz Marcin Stojko, inżynier budowy z Mostostalu) czekają z liną w gotowości na brzegu aż podpłynie łódka.

8.20. Przekazanie liny pilotażowej pracownikom straży rzecznej na łodzi.

8.36. Łódka z liną pilotażową wypłynęła ze stacji przy ul. Na Grobli w kierunku stacji nr 2 przy Wybrzeżu Wyspiańskiego.

8.53. Łodzie prowadzące linę będą kursowały jeszcze dwukrotnie.

9.02. Trwa mocowanie liny pilotażowej do liny właściwej. Zaraz rozpocznie się przeciąganie stalowej liny nośnej.

9.06. Nad przebiegiem operacji czuwa przedstawiciel szwajcarskiej firmy Doppelmayr.

9.26. Na stację przy Wybrzeżu Wyspiańskiego przyszedł rektor PWr profesor Tadeusz Więckowski.

9.27 Lina nośna pokonuje rzekę..., trawy i tataraki.

9.29. Robotnicy montują linę na podporze przy Wybrzeżu Wyspiańskiego.

9.52. Pierwsza lina nośna przeciągnięta.Trwa mocowanie jej na stacji nr 2.


9.56. Trwa mocowanie liny.

10.11. Lina mocowana jest na rolkach w mechanizmie stacyjnym kolejki przy Wybrzeżu Wyspiańskiego.

10.49. - Wszystko przebiega zgodnie z planem. Jedną linę nośną mamy już przeciągniętą, teraz musimy ją naciąganąć - mówi Marcin Stojko, inżynier budowy. - Jutro powtórzymy akcję z drugą liną.

Relacja Iwona Szajner, Małgorzata Jurkiewicz; zdjęcia: Iwona Szajner, Krzysztof Mazur