Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości

Ludzie Politechniki

Drukuj

Mirosław Ziółek został nowym dyrektorem Biblioteki Głównej

13.03.2013 | Aktualizacja: 14.03.2013 15:41

Mgr inż. Mirosław Ziółek (fot. archiwum prywatne)

​Mgr inż. Mirosław Ziółek od początku roku 2013 jest nowym dyrektorem Biblioteki Głównej i Ośrodka Informacji Naukowo-Technicznej Politechniki Wrocławskiej.
Urodzony w 1956 r. Studia na Wydziale Informatyki i Zarządzania PWr w specjalności systemy informacji naukowo-technicznej (SINT) ukończył w roku 1979. Przez ponad 30 lat życia zawodowego zajmował się praktycznym wykorzystaniem technologii informatycznych do budowy rozwiązań w różnych obszarach zarządzania informacją (systemy biblioteczno-informacyjne, informacyjne systemy bankowe, systemy informacji gospodarczej, systemy zarządzania dokumentami).
W latach 1981-1991 zajmował się projektowaniem i wdrażaniem systemów biblioteczno-informacyjnych w Bibliotece Głównej i OINT PWr, a także realizacją projektów informatycznych we współpracy z centralnymi instytucjami odpowiedzialnymi za zaopatrzenie polskich instytucji naukowych w zagraniczną literaturę naukowo-techniczną (m.in. Ministerstwo Edukacji Narodowej, CINTE). Równolegle z kierowaniem projektami informatycznymi zajmował się pracą organizacyjną jako kierownik Oddziału Gromadzenia i Opracowania Wydawnictw Ciągłych Biblioteki Głównej oraz pracą naukowo-badawczą na stanowisku kustosza dyplomowanego. W okresie tym został autorem ponad 20 publikacji naukowych z zakresu bibliotekoznawstwa i informacji naukowej.
W latach 1991-1992 prowadził wykłady z zakresu automatyzacji procesów bibliotecznych dla studentów Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej UWr.
W latach 1991-1994 zdobywał pierwsze doświadczenia biznesowe jako współwłaściciel i członek zarządu prywatnej firmy wydawniczo‑informacyjnej założonej przez pracowników naukowych Politechniki Wrocławskiej. Był wtedy, m.in., inicjatorem i redaktorem „Informatora Gospodarczego” promującego Wrocław i Dolny Śląsk wśród inwestorów zagranicznych.
Od 1994 r. swoją karierę zawodową związał na wiele lat z dużymi firmami informatycznymi, zajmując w nich stanowiska menedżerskie (m.in. dyrektor marketingu, dyrektor handlowy). Przez ponad 15 lat zajmował się sprzedażą i wdrażaniem rozwiązań informatycznych w sektorze bankowo-finansowym.
W latach 2001-2011 prowadził własną firmę informatyczno-konsultingową, gdzie zrealizował kilka dużych projektów informatycznych, m.in. brał udział – jako Projekt Manager – we wdrożeniu scentralizowanego systemu bankowego w jednym z polskich banków komercyjnych.
Pracował również (2011-2012) w firmie IBM Global Services Delivery Center we Wrocławiu na stanowisku Project Managera odpowiedzialnego za zarządzanie projektami infrastrukturalnymi w europejskich oddziałach firmy IBM.
Ukończył wiele kursów zawodowych, uczestniczył w licznych szkoleniach, seminariach i konferencjach związanych z praktycznymi zastosowaniami technologii informatycznych do usprawniania procesów informacyjnych w różnych dziedzinach życia społeczno-gospodarczego (m.in. biblioteki, archiwa, banki, wydawnictwa, przedsiębiorstwa usługowo-handlowe).
Poza zajęciami zawodowymi znajduje czas na swoje pasje i zainteresowania, m.in. na fotografowanie, podróże oraz na prowadzenie aktywnego trybu życia (wycieczki rowerowe, pływanie, prace w ogrodzie).
Żonaty. Ma dwóch dorosłych synów, wnuka i wnuczkę.
oprac. mk