Jak wygląda nauka w Zespole Szkół Akademickich Politechniki Wrocławskiej? Młodzież miała okazję przekonać się w minioną sobotę. Na Dniu Otwartym w gimnazjum i liceum PWr pojawiły się prawdziwie tłumy Najpierw w największej sali wykładowej budynku C-13 spotkanie mieli kandydaci do gimnazjum. Dyrektorka szkoły Agata Roman oraz Anetta Stypułkowska, szefowa Działu Rekrutacji PWr, omówiły szczegółowe zasady przyjmowania uczniów do gimnazjum. - W tym roku zasady nieco się zmieniły, zwłaszcza jeśli chodzi o ilość punktów wchodzących w skład wskaźnika rekrutacyjnego – tłumaczyły. W ubiegłym roku maksymalnie można było osiągnąć 90 punktów, w tym - 140.
Przyszli gimnazjaliści mogli zobaczyć, co dzieje się w tej szkole, jak wyglądają sale lekcyjne i pracownie. Przygotowano m.in. prezentacje w laboratorium chemicznym, uczniowie pokazali nakręcony przez siebie film na temat lektur szkolnych oraz przedstawiali napisane przez siebie programy informatyczne (m.in. szachy i gry fabularne). Maciek z I klasy pochwalił się skonstruowanym przez siebie robota, a dr Marek Piasecki z PWr zaprezentował możliwości robotów Lego Mindstorms. Można też było wziąć udział w rozgrywkach planszówek i konkursach historycznych, fizycznych czy sportowych. Na szkolnych korytarzach grano w unihokeja i tenisa stołowego i wiosłowano na ergometrze.
Spotkanie z kandydatami do Akademickiego Liceum Ogólnokształcące PWr rozpoczął rektor uczelni prof. Tadeusz Więckowski. Zapewnił, że wśród absolwentów szkoły widzi przyszłą kadrę profesorską Politechniki. - Zapraszam wszystkich, dla których matematyka, fizyka, chemia czy informatyka to nie tylko przedmioty ścisłe, lecz także fascynujący świat wiedzy – mówił rektor. O zasadach rekrutacji do liceum opowiadał Mateusz Przygoda z Działu Rekrutacji PWr. - Według nowych wytycznych ilość punktów wchodzących w skład wskaźnika rekrutacyjnego wynosi teraz nie 100, a 200 punktów – wyjaśniał. Po spotkaniu młodzież podchodziła i dopytywała o szczegóły:- Interesowało ich głównie, jakie konkursy i olimpiady wliczane są do wskaźnika rekrutacyjnego, pytali też o to, ile jest godzin języka obcego tygodniowo, o języki dodatkowe czy zajęcia pozalekcyjne.
Uczniowie liceum chętnie sami opowiadali o tym, jak wygląda nauka w ich szkole. Przygotowali prezentacje, gry, quizy językowe. Marek z I klasy wraz z kolegami pokazali złożoną przez siebie drukarkę 3D. - Przyszła w częściach, spieszyliśmy się bardzo, aby zdążyć na Dzień Otwarty i całe szczęście udało się – cieszył się licealista. W jednej z pracowni przyszli licealiści mogli zapoznać się z pracami uczniów na temat alternatywnych źródeł energii czy wyznaczania stałej Plancka. Młodzież zaprezentowała też możliwości teleskopów i zapraszała do wspólnych eksperymentów optycznych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się pokazy robotów. Znalazło się też wielu chętnych, żeby spróbować sił na ergometrze wioślarskim. Szczegóły dotyczące zasad rekrutacji na stronie liceum i gimnazjum (w zakładce "rekrutacja") ISZ,KG
|