Gra członków koła naukowego TK Games okazała się najlepsza spośród 30 propozycji zgłoszonych do konkursu ogłoszonego przez wrocławskim magistrat. Wybór tej, która będzie promowała nasze miasto jako ESK 2016, ogłoszono w czwartek na miejskiej konferencji prasowej
W nagrodę studenci Politechniki Wrocławskiej dostali 180 tys. zł na wdrożenie swojego projektu gry.
Fabuła gry zaczyna się, gdy jej bohater znajduje w bibliotece starą mapę Europy. Jak czytamy na wroclaw.gazeta.pl, w grze tajemnicze znaki wskazują na mapie na Wrocław, a jedna z notatek wspomina o mitycznym skarbie schowanym w mieście. Gracz zbliża się do niego, wykonując różne misje (noszące nazwy nawiązujące do Wrocławia - m.in. „Plac Solny” czy „Rekord Guinnessa"), z których każda jest minigrą.
- Gra nawiązuje do jednego z głównych atutów Wrocławia - życzliwości jego mieszkańców, przybliżając gracza do dziedzictwa historycznego i życia kulturalnego miasta z pomocą wrocławskich krasnali – mówi Piotr Sobolewski, koordynator grupy, która stworzyła grę.
Projekty zgłoszone do konkursu oceniało jury pod przewodnictwem Krzysztofa Maja, dyrektora Biura Festiwalowego ESK 2016. Tworzyli je Maciej Kuc z magazynu CD-Action, Paweł Marchewka z Techlandu, Michał Bieniek, kurator ESK odpowiedzialny za sztuki wizualne, Mariusz Majta z Biura Promocji Wrocławia i Małgorzata Syta z Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Brali pod uwagę sposób ujęcia tematu, atrakcyjność wizualna, możliwości rozbudowy gry oraz wykonalność projektu w oparciu o przedstawiony harmonogram i plan budżetu.
- Wygrała gra, która pokaże Wrocław w nowym świetle i zaprezentuje znane miejsca i atrakcje turystyczne w nieoczywisty sposób. Jej wielkim plusem jest możliwość rozbudowy i poszerzenia o nowe misje - komentował Krzysztof Maj.
- Gra najlepiej wyczerpuje założenia konkursowych kryteriów. Twórcy podeszli do zagadnienia kompleksowo, prezentując w kolejnych misjach ciekawe, charakterystyczne bądź istotne cechy Wrocławia. Przygotowany opis gry daje nadzieję na ciekawe zaprezentowania miasta, które nie powinno nudzić gracza zbędnymi elementami pozostawiając pole do samodzielnego poszerzenia wiedzy o mieście. Kolejne misje gwarantują czytelną nawigację co nie pozbawia przyjemności z rozwiązania zadania- oceniał z kolei Mariusz Majta.
TK Games to jedno z największych (jeśli nie największe) kół naukowych Politechniki Wrocławskiej. Zrzesza studentów i doktorantów uczelni - obecnie około 270 osób - zainteresowanych tworzeniem gier komputerowych. W kole mogą oni pełnić rolę game designera, level designera, programisty, grafika, dźwiękowca, testera albo project ownera.
Koło zaprasza w piątek na spotkanie, na którym jego członkowie przedstawią zwycięski projekt (koncepcję) i opowiedzą o „kruczkach i smaczkach” wydawania pierwszej gry – będzie to prelekcja Macieja Walaszczyka, autora Quick Numbers, do pobrania tu. Spotkanie zacznie się o 17 w sali 205 w bud. C-1.
lucy