Z najlepszym wynikiem w swojej historii powrócą ze Stanów Zjednoczonych studenci z zespołu PWR Racing Team. Na torze w Brooklynie po czterech dniach zawodów Formuły Student wywalczyli 9. miejsce na 120 startujących teamów
Studentów Politechniki Wrocławskiej wyróżniono także drugą lokatą za przygotowanie układu napędowego w ramach Powertrain Development Award. Zespół Pmoże się również pochwalić dobrymi osiągnięciami w poszczególnych konkurencjach: zajął piąte miejsce w kategorii Acceleration i siódme w kategorii Endurance. – Wynikiem o ogromnym znaczeniu jest dla nas jednak 18. pozycja w konkurencji Design Report, czyli szczegółowej prezentacji bolidu – opowiada Łukasz Horanin, lider zespołu. – Od sędziów usłyszeliśmy mnóstwo pochwał, a na koniec zapowiedzieli nam, że za dwa-trzy lata będziemy już w stanie wygrywać takie zawody. W klasyfikacji generalnej najlepszy okazał się zespół z Graz University of Technology (Austria), a kolejne miejsca zajęły studenckie drużyny z Oregon State University i University of Florida. Studenci z Politechniki Wrocławskiej uplasowali się na dziewiątej pozycji. To najlepszy wynik w historii zespołu i zgodny z oczekiwaniami jego członków, którzy jeszcze przed wyjazdem do USA zapowiadali, że powrót do Polski z miejscem poza pierwszą dziesiątką będzie dla nich rozczarowaniem.
W Brooklynie studenci startowali bolidem RT-05, sprawdzonym już na torach we Włoszech i Czechach, gdzie PWR Racing Team zajął kolejno – 11. i 8. miejsce. Tu można przeczytać o parametrach pojazdu.
Przed zespołem w tym sezonie są jeszcze starty w Wielkiej Brytanii na torze Silverstone, w Czechach i na Węgrzech. PWR Racing Team jest także na liście rezerwowej zawodów w Niemczech. Na czeskich i węgierskich zawodach zespołem mają już w większym stopniu kierować zawodnicy zrekrutowani w ciągu ostatniego roku. Po tym sezonie bowiem znaczna część studentów tworzących team zakończy studia i przekaże zespół młodszym kolegom. W Czechach i Niemczech PWR Racing Team będzie już także startował nowym, powstającym właśnie bolidem – RT-06.
l
|