W sobotę zespoły startujące w zawodach Formuły Student na torze Michigan International Speedway w Brooklynie czeka najtrudniejsze zadanie. To Endurance - wyścig wytrzymałościowy na 22 km
W piątek zespoły zakończyły zadania statyczne i wykonały większość dynamicznych. PWR Racing Team zajął 18. miejsce w Design Report (konkurencja, w której członkowie zespołu opowiadają szczegółowo o elementach zbudowanego przez siebie bolidu). W konkurencjach Autocross (przejazd w jak najszybszym czasie okrążenia po trasie, na której zostaną ustawione pachołki) i Skid Pad (przejazd po ciasnym torze w kształcie ósemki) zdobył 25. miejsca.
Najlepiej poszło mu w Acceleration, w którym zyskał piąte miejsce. „To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę warunki, jakie panowały na torze. Rano padał deszcz i musieliśmy podjąć decyzję, czy czekać na poprawę pogody. Czekając narazilibyśmy się na ryzyko pogorszenia warunków i utratę możliwości drugiego przejazdu z powodu długiej kolejki. Podjęliśmy decyzję o pokazaniu możliwości RT05 na mokrej nawierzchni i przez ponad dwie godziny utrzymywaliśmy pozycję lidera. Na 30 min. przed zakończeniem konkurencji wyszło słońce i tor zaczął przesychać. 10 min. przed południem tor był już całkowicie suchy i to właśnie wtedy cztery zespoły uzyskały lepszy czas od naszego. Niestety na zawodach FSAE Michigan w konkurencji Acceleration nie ma finału, w którym najlepszych 10 zespołów konkuruje ze sobą w tych samych warunkach. Nie mieliśmy więc okazji udowodnienia naszej przewagi” – pisali członkowie zespołu na Facebooku.
W sobotę około godz. 14 studenci Politechniki Wrocławskiej wystartują w konkurencji Endurance. Uzyskiwane przez zespoły czasy można będzie śledzić na stronie http://sololive.scca.com/.
Zawody Formuły Student organizuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Inżynierów Przemysłu Motoryzacyjnego. Na torze w Brooklynie rywalizuje 118 zespołów, w tym tylko dwa z Europy – PWR Racing Team z Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej i TU Graz Racing Team z Austrii.
l
|