Przedstawiciele 25 firm, które pomogły studentom z PWR Racing Team, zostali zaproszeni na Politechnikę Wrocławską. Studenci podziękowali im za wsparcie i sponsoring oraz podsumowali swój ostatni sezon - Bardzo nam zależało na oficjalnym podziękowaniu każdej z firm i organizacji, które nam pomogły. Gdyby nie one, nie udałoby się nam skonstruować bolidu i wystartować w zawodach – podkreśla Jakub Okoński z PWR Racing Team. Drużyna zaprosiła swoich sponsorów do „Serowca” i tam przygotowała dla nich prezentację o zakończonym sezonie, pokazy bolidu i poczęstunek, a przede wszystkim wręczyła podziękowania. Każda z firm dostała m.in. duże zdjęcie bolidu ze słowami podziękowania dla przedsiębiorstwa. Studenci opowiedzieli też szczegółowo o tym, w jaki sposób pomogli im poszczególni sponsorzy, pokazując na prezentacji, jak wygląda proces tworzenia bolidu.
- Zaczynamy od projektowania na komputerach, co pozwala nam wykryć wszystkie błędy, jakie mogą się pojawić przy składaniu bolidu – opowiadał Okoński. – Potrzebna nam jest do tego moc obliczeniowa do symulacji i w tym wspiera nas firma One System, udostępniając swoje jednostki obliczeniowe. Z kolei 3D Connexion zapewnia nam manipulatory, które znacznie ułatwiają pracę nad tworzeniem bolidu. Przy obróbce stali studentom pomogła z kolei firma Stelweld, a Wimarol pocięła różne elementy bolidu strumieniem wody. Od Lincoln Electrics członkowie zespołu dostali spawarkę, której używają w swoim warsztacie, a od Tools narzędzia – frezy i wiertła. Trzy inne firmy – Pagero, GKN i ZM Toruń – zaoferowały obróbkę mechaniczną. Od Evonik, Synthos XPS i Milar studenci pozyskali m.in. włókna węglowe i pianki, czyli elementy kosztowne, na które nie byłoby stać studenckiego zespołu. Hyperboat zajęła się wyfrezowaniem form, a Boxmet malowaniem części bolidu, co jest kwestią nie tylko estetyki, ale i ochrony przed korozją. Lange Łukaszuk podarował elektronarzędzia i odkurzacz przemysłowy, co ułatwiło studentom pracę w warsztacie. Firma ADZ Nagano zapewniła czujniki, Albeco przeguby kulowe, NTN SNR łożyska, a Motul m.in. oleje silnikowe i hydrauliczne do układów hamulcowych. Natomiast dzięki firmie Jetronik studenci mogli korzystać z hamowni silnikowej i testować silnik bolidu, a przedsiębiorstwo Przyczepy Martin przy każdej potrzebie zespołu wypożycza mu przyczepę do przetransportowania pojazdu. Członkowie teamu podziękowali także Fundacji Manus i władzom Wydziału Mechanicznego, który pomaga im finansowo i zapewnia dostęp do sali i warsztatu. – Jesteśmy pierwszą uczelnią w Polsce, której studenci wystartowali w Formule Student i jak do tej pory najlepszą, choć bierze w niej udział coraz więcej polskich zespołów – podkreślał dr Tadeusz Lewandowski. – Cieszy nas, że kolejne roczniki studentów Politechniki Wrocławskiej angażują się w prace nad bolidem i zdobywają w ten sposób doświadczenie. Zawsze będziemy was w tym wspierać – deklarował. PWR Racing Team ma za sobą najlepszy sezon w swojej historii. Zespół zajął 18. miejsce na zawodach w Czechach i 11. pozycję we Włoszech, gdzie w kategorii „Acceleration” był drugi, przegrywając o zaledwie dwie setne sekundy. Aktualnie team przygotowuje się do majowych zawodów w Michigan w Stanach Zjednoczonych, na których spotka się z czołowymi drużynami z całego świata. - Nastawiamy się na walkę o wysokie miejsca w klasyfikacji generalnej - podkreślał Łukasz Horanin z PWR Racing Team. l
|