Zaczęły się zawody Formuły Student w czeskim Hradec Kralove. Pierwszego dnia bolidy 40 załóg, w tym trzech z Polski, musiały przejść tzw. scrutineering, czyli badania techniczne
W czasie badania pojazdy poddawane są m.in. tilt testowi, czyli testowi pochyleniowemu. Bolid zostaje wówczas przechylony pod kątem 45 i 60 stopni, by sprawdzić, czy np. nie ma wycieków oleju. RT-05, czyli najnowszy pojazd PWR Racing Team, po niewielkiej poprawce w układzie hamulcowym przeszedł badanie pomyślnie i dostał naklejkę dopuszczającą go do zawodów.
W piątek czekają go tzw. konkurencje statyczne. Sędziowie oceniają wtedy konstrukcję bolidów, przyglądają się ich szczegółowej dokumentacji i zapoznają się z prezentacjami biznesowymi, jakie wygłoszą członkowie teamów.
W sobotę zaczną się tzw. konkurencje dynamiczne, czyli m.in. test na przyspieszenie czy na jazdę po ósemce, a w niedzielę studenci staną przed najpoważniejszym zadaniem, czyli 22-kilometrowym wyścigiem wytrzymałościowym.
W zawodach Formuły Student na CzechRingu startuje 40 drużyn z całego świata, w tym trzy z Polski – PWR Racing Team, Cerber Motorsport (Politechnika Białostocka) i AGH Racing.
Zawody Formuły Student organizuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Inżynierów Przemysłu Motoryzacyjnego. Wyścigi są dla studentów szansą zdobycia umiejętności potrzebnych w pracy w branży motoryzacyjnej. Muszą nie tylko zaprojektować bolid, zbudować go i osiągnąć nim jak najlepsze wyniki na torze, ale także przedstawić koncepcję biznesową swojego pojazdu. Na całym świecie rozgrywanych jest kilkadziesiąt zawodów Formuły Student – część jest punktowana w klasyfikacji generalnej, inne nie.
Studentów z Politechniki Wrocławskiej w Formule Student finansowo wsparli Wydział Mechaniczny i sponsorzy, m.in. Lincoln Electric, ZMToruń i Stelweld.
lucy
|