Zakończyły się dwie szkoły letnie organizowane przez Politechnikę Wrocławską. 25 lipca rozdano certyfikaty studentom z Ukrainy i Rosji oraz z Parul Institut w Indiach
Trzy tygodnie trwała kolejna edycja Międzynarodowej Szkoły Letniej „3E +”. Uczestniczyło w niej 32 studentów politechnik Moskwy i Lwowa. Program ich pobytu przygotowywali pracownicy wydziałów: Elektroniki, Elektrycznego, Mechaniczno-Energetycznego, Podstawowych Problemów Techniki oraz Elektroniki Mikrosystemów i Fotoniki.
 - Studenci pracowali nad sześcioma projektami dotyczącymi energii, elektryczności i elektroniki oraz nanotechnologii - mówi dr Paweł Regucki z Wydziału Mechaniczno-Energetycznego PWr. - W tym roku trudno było wybrać najlepszy projekt, bo wszystkie stały na bardzo wysokim poziomie. Po dłuższej naradzie zdecydowaliśmy się nagrodzić projekt związany z przygotowaniem aplikacji pozwalającej na orientowanie się użytkownika w budynku. Zadaniem było przygotowanie takiego programu, który pozwoli użytkownikowi smartfona odnaleźć swoje położenie w budynku i znaleźć bezpieczną drogę do wyjścia z pomieszczeń. Ten projekt studenci przygotowali od zera, więc oceniamy, że zrobili bardzo duży postęp i przygotowali aplikację, która pozwala orientować się po liczbie kroków i ustawieniu ciała, w jaką stronę użytkownik się przemieszcza. Bardzo dobra praca z ładną prezentacją, którą oceniliśmy jako celującą. Młodzi Rosjanie i Ukraińcy zwiedzali Wrocław, byli też w Książu i w elektrowni Turów. Ponadto w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców PWr uczyli się podstaw języka polskiego i poznawali najważniejsze wydarzenia z historii Polski.
youtube Zakończył się też 6-tygodniowy pobyt we Wrocławiu studentów z Parul Group Institut z Indii. Hindusi uczęszczali na zajęcia na wydziałach: Budownictwa Lądowego i Wodnego oraz Mechanicznym. - Na Wydziale Budownictwa mieli zajęcia podzielone na dwie grupy tematyczne – mówił dr Piotr Berkowski. - Jedna dotyczyła mechaniki budowli i nowoczesnych metod komputerowych stosowanych w obliczeniach budowlanych, a druga - projektowania konstrukcji żelbetowych i stalowych. Mieli także wycieczki na budowy apartamentowców, prowadzone przez naszych absolwentów. Mogli tam obserwować poszczególne etapy budowy i zastosowanie różnych technologii. Program ten trochę wykraczał poza ich przygotowanie (są po sześciu semestrach studiów), ale zapewne na tym skorzystają. Mogli też poznać poziom nauczania budownictwa na naszej uczelni. Namawialiśmy ich na kontynuowanie studiów we Wrocławiu po zakończeniu ich szkoły. Mamy nadzieję, że również w przyszłym roku szkoła letnia się odbędzie, choć 6 tygodni zajęć po 6 godzin dziennie w okresie letnim to dla nich duże obciążenie - mówił dr Berkowski. Młodzi Hindusi pomimo zajęć naukowych wiele zwiedzili podczas tego pobytu : nie tylko Wrocław i Dolny Śląsk; byli także w Gdańsku, Pradze i w Paryżu. Oni również uczyli się podstaw języka polskiego i poznawali historię naszego kraju. Profesor Imran Molvi, opiekun studentów z Parul Group of Institutes : - Dziękujemy wszystkim za zorganizowanie naszego pobytu tutaj. To bardzo kształcące poznawać nie tylko nowe technologie, ale także inną metodologię nauczania, inną kulturę i język. Pobyt we Wrocławiu był dla nas bardzo ważnym i ciekawym doświadczeniem. Mamy nadzieję na kontynuację programu w przyszłym roku.
Po rozdaniu certyfikatów studenci obu szkół letnich zaprezentowali na slajdach swoje wrażenia i wspomnienia z pobytu w Polsce, a młodzi Rosjanie i Ukraińcy na pożegnanie, z towarzyszeniem gitary odśpiewali po polsku „Hej, sokoły”. Organizatorem szkół letnich jest Dział Współpracy Międzynarodowej Politechniki Wrocławskiej. Krystyna Malkiewicz
|