Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości

Sprawy studenckie

Drukuj

Paweł Tkaczyk o szufladach w głowie klientów

20.02.2014 | Aktualizacja: 03.03.2014 12:55

Przedsiębiorcy nie wychodzą poza schematy, bo boją się ewentualnej utraty zysków - mówił na Politechnice Wrocławskiej Paweł Tkaczyk (fot. Krzysztof Mazur)

Czym powinna charakteryzować się dobra marka? Jak ważna jest empatia w przewidywaniu potrzeb rynku i dlaczego warto ryzykować w biznesie? – odpowiadał Paweł Tkaczyk, ekspert od budowania marki.
Spotkanie zorganizowane zostało w czwartek 20 lutego w Zintegrowanym Centrum Studenckim Politechniki Wrocławskiej w ramach projektu Kanwa Przedsiębiorczych.
- Wielu młodych ludzi, zakładając firmę, nie zna otoczenia, w którym ta firma ma działać. Dlatego nie potrafi ocenić ryzyka swojej działalności i proponuje na rynku tylko produkt aktualny dla tych samych odbiorców. Przedsiębiorcy nie wychodzą poza schematy, bo boją się ewentualnej utraty zysków. To błąd. Nowi na rynku muszą pamiętać, żeby szukać nowych odbiorców, proponować nowe produkty i obudować je usługami – mówił Paweł Tkaczyk. Dodał, że w dzisiejszym zabieganym świecie niezwykle istotne są szybkie sposoby dostawy towarów. – Amazon pracuje nad dronami, które w ciągu 30 minut dostarczą nam zamówiony produkt na wycieraczkę – podkreślał.
Tkaczyk przestrzegał przyszłych biznesmenów przed szufladkami w głowie klientów. – Nie nazywajcie swojej firmy agencją brandingową lub butikiem kreatywnym, jeżeli otworzyliście agencję reklamową. Nie warto wymyślać wyszukanych nazw, bo klient nie zrozumie, czym się zajmujemy. W głowie ma szufladkę, w której jest nazwa agencja reklamowa – uczulał.
O idealnej marce mówił: - Dobra marka to świetnie opowiedziana historia, w której produkt jest funkcjonalny i przynosi korzyści emocjonalne. Sprawia, że dobrze się z nim czujemy.
Ponad 80 uczestników konferencji, zorganizowanej w budynku C-13 Politechniki Wrocławskiej, wzięło również udział w warsztatach Tomasza Sajewskiego, dyrektora AIP we Wrocławiu i Szymona Surmacza, eksperta Kanwy Przedsiębiorczych.
Więcej o konferencji na stronie kanwaprzedsiebiorczych.pl.
mj