Czym
powinna charakteryzować się dobra marka? Jak ważna jest empatia w
przewidywaniu potrzeb rynku i dlaczego warto ryzykować w biznesie?
– odpowiadał Paweł Tkaczyk, ekspert od budowania marki. Spotkanie
zorganizowane zostało w czwartek 20 lutego w Zintegrowanym Centrum
Studenckim Politechniki Wrocławskiej w ramach projektu Kanwa
Przedsiębiorczych. - Wielu młodych ludzi, zakładając firmę, nie zna
otoczenia, w którym ta firma ma działać. Dlatego nie potrafi ocenić
ryzyka swojej działalności i proponuje na rynku tylko produkt aktualny
dla tych samych odbiorców. Przedsiębiorcy nie wychodzą poza schematy, bo
boją się ewentualnej utraty zysków. To błąd. Nowi na rynku muszą
pamiętać, żeby szukać nowych odbiorców, proponować nowe produkty i
obudować je usługami – mówił Paweł Tkaczyk. Dodał, że w dzisiejszym
zabieganym świecie niezwykle istotne są szybkie sposoby dostawy
towarów. – Amazon pracuje nad dronami, które w ciągu 30 minut dostarczą
nam zamówiony produkt na wycieraczkę – podkreślał. Tkaczyk
przestrzegał przyszłych biznesmenów przed szufladkami w głowie klientów.
– Nie nazywajcie swojej firmy agencją brandingową lub butikiem
kreatywnym, jeżeli otworzyliście agencję reklamową. Nie warto wymyślać
wyszukanych nazw, bo klient nie zrozumie, czym się zajmujemy. W głowie
ma szufladkę, w której jest nazwa agencja reklamowa – uczulał. O
idealnej marce mówił: - Dobra marka to świetnie opowiedziana historia, w
której produkt jest funkcjonalny i przynosi korzyści emocjonalne.
Sprawia, że dobrze się z nim czujemy. Ponad 80 uczestników
konferencji, zorganizowanej w budynku C-13 Politechniki Wrocławskiej,
wzięło również udział w warsztatach Tomasza Sajewskiego, dyrektora AIP
we Wrocławiu i Szymona Surmacza, eksperta Kanwy Przedsiębiorczych. Więcej o konferencji na stronie kanwaprzedsiebiorczych.pl. mj

|