Na Politechnice Wrocławskiej rozpoczęło się dwudniowe IROs FORUM (International Relations Offices Forum). Forum gromadzi kierowników działów współpracy międzynarodowej 17 największych akademickich uczelni publicznych w Polsce - Spotykamy się dwa razy do roku – mówi Ewa Mroczek, kierownik Działu Współpracy Międzynarodowej naszej uczelni. – Co roku odbywają się wybory uczelni przewodzącej Forum i w 2014 wybrano Politechnikę Wrocławską. Spotkanie jest platformą wymiany doświadczeń w naszej działalności. Rozmawiamy o umiędzynarodowieniu uczelni, wymianie i współpracy międzynarodowej oraz o realizacji międzynarodowych projektów. Forum jest także ciałem doradczym dla Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP), Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
 W czwartek, podczas pierwszego dnia obrad, Ewa Mroczek i dr Paweł Regucki, pełnomocnik dziekana ds. międzynarodowych programów edukacyjnych na Wydziale Mechaniczno-Energetycznym PWr opowiadali o Szkole Letniej jako o przykładzie dobrej praktyki w promocji międzynarodowej uczelni, a dr Marek Zimnak, prezes Stowarzyszenia PROM, mówił o szansach na lepszą promocję międzynarodową uczelni dzięki współpracy między PROM a IROs Forum. Katarzyna Mörchen z firmy Border Concepts GmbH, prowadzącej kampanie rekrutacyjne dla szkół wyższych, opowiadała o strategiach rekrutacyjnych w różnych krajach europejskich, a szczególnie w Niemczech, Danii, Holandii i Anglii. Położyła szczególny nacisk na elementy marketingowe przy rekrutacji, np. wybór rynku, uwzględnienie czynników kulturowych, ocenę sytuacji uczelni (poziomu technologicznego, własnego budżetu czy właściwego zespołu pracowników), a także stałe monitorowanie kosztów przedsięwzięcia. - Planując strategie rekrutacyjne warto stworzyć strony internetowe, aplikacje na telefony komórkowe dostosowane do potrzeb młodych ludzi (inne dla studentów, inne dla kandydatów). W Danii np., gdzie studenci zagraniczni stanowią 11 proc. ogółu studiujących, uczelnie zadbały o media społecznościowe w ich językach – radziła Katarzyna Mörchen. – Przy planowaniu strategii rekrutacyjnych warto też skorzystać z marketingu partnerskiego (uczelni z firmami i urzędami miast – tu dobrym przykładem jest Wrocław), wtedy te współpracujące ze sobą instytucje promują się wzajemnie. Trzeba też starannie, np. z dwuletnim wyprzedzeniem, planować nowe kierunki studiów, poprzedzając to badaniami rynku i potrzeb gospodarki. W piątek obrady odbędą się w Sali Senatu PWr. Wręczona zostanie nagroda im. Barbary Centkowskiej, której laureatem w tym roku jest dr Paweł Jessa, były radca Ambasady RP w Kazachstanie. km
|